XChange 26
Voorwoord
-
XChange 26 – Juli 2022
-
Is flexibel en hybride werken dé oplossing om een inclusie cultuur te creëren binnen bedrijven en organisaties?
Met die vraag werd in 2021 een wereldwijde enquête uitgevoerd om meer inzicht te krijgen in de ervaringen van vrouwen op het werk en de huidige stand van zaken op het gebied van gendergelijkwaardigheid op het werk. Uit de bevindingen bleek er een extra druk te zijn voor werkende vrouwen tijdens de pandemie wat leidde tot een negatief effect op het welzijn en de carrièreambities van vrouwen.
Een jaar later blijkt uit de 2022-enquête dat de pandemie nog steeds een zware tol eist van vrouwen en blijvende gevolgen heeft voor hun loopbaan- en levenskeuzes.
Verhaal x ondernemer
-
Mercedes Hernandez – Atlas Copco
De 5 pijlers van D&I
Inclusie is bij Atlas Copco geen window dressing maar een echte doelstelling. Maar wat moeten bedrijven volgens onze gaste Mercedes Hernandez eerst aanpakken om diversiteit te bewerkstelligen? Ze vindt het zelf een heel fascinerend onderwerp en is blij als ambassadrice op te treden voor het Diversity & Inclusion-programma van het bedrijf. Haar business unit steunt hiervoor op 5 pijlers: bewustwording, aantrekking van werknemers, aanwerving, werknemersbehoud en ontwikkeling.
-
AB InBev: Diversiteit van denken en inclusie moet een mindset zijn binnen een bedrijf, niet een check the box
Diversiteit & Inclusie, deel van de bedrijfcultuur
Diversiteit en inclusie maken reeds enkele jaren deel uit van de bedrijfscultuur van AB InBev. Daarbij streeft de grootste brouwer ter wereld naar een open mindset en het uitblijven van vooroordelen op het vlak van uiterlijk, achtergrond enz. HR-directeur Sonja Pianalto stuurt deze agenda op een zeer data driven manier. “Een data gedreven approach binnen HR zorgt voor minder vooroordelen” -
VINCI Energies: Het belang van de bedrijfscultuur
5 essentiële elementen
VINCI Energies telt wereldwijd meer dan 85.000 werknemers en maakt deel uit van de groep VINCI die op haar beurt meer dan 220.000 werknemers telt. In België realiseert VINCI Energies een omzet van 600 M EUR, stellen wij ongeveer 2.800 werknemers tewerk en zijn wij actief onder 15 merken [1] en in 5 landen (BE, FR, CHINA, LUX).
-
Atlas Copco moedigt levenslang leren aan
Never stop learning met wereldwijde leerweek
Bij Atlas Copco moedigen ze levenslang leren aan en stimuleren ze zakelijk en persoonlijk succes door nieuwsgierigheid en creativiteit aan te moedigen. Iedereen heeft elke dag de kans om te leren, daar zorgt Atlas Copco voor.