Officieel kwaliteitslabel voor gendergelijkwaardigheid

Meer info

Officieel kwaliteitslabel

Staffing Professionals over hun unieke aanpak

We werken in functie van onze klant. Niet van onze eigen targets

Met de overname van Staffing wordt TRIXXO Jobs nog meer een gevestigde waarde in de uitzend- en selectiesector. Binnen deze grote familie behoudt Staffing Professionals zijn eigenheid en profileert het zich met zijn unieke methodiek. Het team van Staffing Professionals vertelt hoe zij anders zijn dan andere rekruteringspartners en hoe dat hun succes bepaalt.

“We verzamelen de dienstverlening van Staffing Professionals onder de noemer Recruitment Consultancy”, vertelt Kathleen Reynders, recruitment consultant. “Daaronder vind je zes pijlers: inhouse of remote, dedicated search, testing en assessments, expertise en consulting, training en tot slot employer branding. Zes pijlers waarbij onze klant zelf beslist waarvoor hij ons inhuurt en tot welke recruitmentfase hij ondersteuning verwacht.”

“Wij zijn een extra collega in het rekruteringsteam van onze klant zelf. We gaan echt inhouse bij onze klant zitten, staan wekelijks en vaak zelfs dagelijks met hen in contact”, vertelt Mies Ubachs, recruitment consultant. “Dat is ook leuk voor ons”, vindt recruitment consultant Anissa Tauil. “We hebben een nauwe band met onze klanten. Je voelt daardoor dat je echt een meerwaarde voor hen bent. Soms komen ze ook met andere vragen naar ons, omdat we gemakkelijker aanspreekbaar zijn.”

“Daarnaast doen we meer dan gewoon een vacature invullen. We geven opleidingen, helpen interne HR-processen verbeteren, zijn de advies- en consulting partner waarop je als klant kan terugvallen. We nemen ook assessments af bij nieuwe aanwervingen of bij de huidige werknemers van onze klanten, zodat zij op een duurzame manier kunnen blijven groeien. We hebben dus echt een adviserende functie”, legt recruitment consultant Merle Van Winge uit. “En doordat we inhouse werken, kunnen we onze klant ook echt gericht helpen.” “Een van mijn klanten waar ik al lang voor werk, komt altijd met nieuwe vacatures bij mij terug”, geeft Mies Ubachs als voorbeeld. “Omdat ik echt het DNA van het bedrijf ken, en ik weet wat zij zoeken over de hele lijn.”

We hebben een unieke werkwijze, waarmee we potentiële kandidaten meermaals triggeren

“Wij werken bovendien altijd onder de naam van onze klant en hebben respect voor zijn employer branding. De kandidaat merkt vaak niet eens dat ze met een tussenpersoon aan tafel zitten”, gaat Anissa Tauil verder. “Dat is goed voor het vertrouwen en de perceptie van de kandidaat.” “In onze zoektocht gaan we trouwens verder dan waar de meesten stoppen. We doen een grondig marktonderzoek en creëren een kwalitatieve kandidatenlijst. We hebben een unieke werkwijze, waarmee we potentiële kandidaten meermaals triggeren”, aldus Kathleen Reynders. “Wanneer iemand een eerste keer niet reageert, schrijven we die niet meteen af. Met verschillende benaderingstechnieken lukt het ons om zoveel mogelijk potentiële kandidaten om te zetten in echte kandidaten.”

“Inhouse werken als verlengstuk van de interne HR, gecombineerd met onze unieke herbenaderingsmethodiek is ongetwijfeld wat Staffing Professionals zo sterk maakt. Maar ook onze prijszetting heeft een invloed op ons succes”, vertelt Lydia Ory, inside sales. “Recruitment is een echte haaienmarkt waarbij selectiekantoren worden betaald als er iemand start. Dat no-cure-no-payprincipe schuiven wij aan de kant, we factureren gewoon per gewerkt uur. Daardoor kunnen we echt werken in functie van de klant, en niet van onze eigen cijfers of targets. We gaan geen minder sterke kandidaten doorsturen of iemand laten starten die niet volledig in het plaatje past. Wij kiezen resoluut voor kwaliteit op lange termijn.”

 

Vooroordelen gecounterd

“Onze manier van werken is nieuw, wat maakt dat er best wat vooroordelen of onwetendheden bestaan”, vertelt Wouter Hansen, business unit manager. “We werken niét volgens no cure no pay. Als klant bepaal je volledig zelf de duurtijd en kostprijs van onze samenwerking. Je betaalt alleen per effectief gepresteerd werkuur en dat zonder dat je een minimumaantal werkuren moet afnemen. Opstartkosten zijn bij ons niet van toepassing.”

“We vragen geen exclusiviteit van onze klanten. Wie wil samenwerken met andere partners, mag dat gerust. De klant is evenmin gebonden aan een minimale samenwerkingstermijn en kan de samenwerking op elk moment stopzeggen. Wanneer de klant het project in eigen beheer zou willen nemen of pauzeren, is er geen opzegtermijn of opzegvergoeding van toepassing.”

“Wij zullen trouwens zelf enkel opstarten wanneer wij in het project van de klant geloven. Daardoor mogen klanten zeker zijn van een maximalisatie van onze slaagkansen. Want wij geloven rotsvast in onze unieke herbenaderingsmethodiek en inhouse werking als verlengstuk van de HR-afdeling van de klant.”

Download artikel
Deel dit artikel

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.