Service & Onderhoud bij Mathieu Gijbels: Jimmy Mebis, Stijn Rutten en Inge Jacobs

Het Voordenken in de bouw zit in de genen van elke afdeling en medewerker van Mathieu Gijbels. In die mate dat zij niet louter focussen op het bouwproces, maar onder meer ook op een uitmuntende service- en onderhoudsafdeling. Jimmy Mebis, Stijn Rutten en Inge Jacobs, Voordenkers in hart en nieren, leggen uit hoe zij bij Mathieu Gijbels een stap verder gaan dan andere klassieke bouwbedrijven. En dat voor zowel bedrijven die met hen bouwden als nieuwe klanten.

Wij maken de cirkel rond

Service & Onderhoud is binnen Mathieu Gijbels goed vertegenwoordigd met een sterk team van vijftien personen. “En we zoeken nog steeds nieuwe mensen om een verdere groei te realiseren”, vertelt Jimmy Mebis. “De uitgebreide serviceafdeling is er gekomen door de behoefte aan ondersteuning van onze klanten bij aanpassingen of herstellingen aan hun bedrijfspand. Daarom besloten wij een service aan te bieden die verder gaat dan de standaardgarantie waarvoor onze techniekers mee in de bres springen.”

Gespecialiseerde allrounders

“Onze techniekers zijn sterke allrounders met elk een eigen specialisatie”, vertelt Stijn Rutten. “Ze zijn onder meer sterk in het herstellen van daken, sectionaalpoorten, schrijnwerk, HVAC, binnenafwerking … Naast die uitgebreide technische kennis, zetten wij in op communicatie en klant- gerichtheid. De klant betrekken bij het re- sultaat, netheid en vriendelijkheid zit in het DNA van onze mensen. Onze techniekers willen de klant echt ontzorgen.”

“Andere troeven zijn onze snelheid en flexibiliteit”, vindt Inge Jacobs. “Bij noodinterventies kunnen wij binnen de vier uur ter plaatse zijn. En dat vierentwintig uur op vierentwintig, zeven dagen op zeven. Onze tarifering is daarbij heel transparant. Klanten kennen onze tarieven voorop, ook voor weekendwerk. We zorgen niet voor verrassingen maar voor oplossingen.”

Service van A tot Z

“Service & Onderhoud start voor klanten van Mathieu Gijbels bij de oplevering van een gebouw”, gaat Jimmy verder. “Klanten die met Mathieu Gijbels bouwen, krijgen van ons een maintenance book met daarin informatie over het gebouw, onderhoudstips, veelgestelde vragen, datum van oplevering, de contactgegevens van je vast aanspreekpunt … Noem maar op. Vergelijk het met het onderhoudsboekje dat je bij een nieuwe wagen krijgt. Wanneer je met een probleem geconfronteerd wordt, kan je het boek raadplegen en beslissen of je onze hulp inschakelt.”

Wij gaan in oplossingen zo ver als nodig en spelen altijd in op de vraag van de klant

“In feite mogen klanten bij ons aankloppen voor echt alles. Van kleine klusjes tot grotere herstellingen na bijvoorbeeld een ongeval. Wij reageren onmiddellijk op noodsituaties, zorgen voor een voorlopige oplossing en voorzien een offerte voor de verzekeringen. Nadien brengen we ook de definitieve herstelling snel in orde. Zit je als klant in nood, dan nemen wij je zorgen weg.”

Totale ontzorging door Service & Onderhoud van Mathieu Gijbels

“Naast kleinere herstellingen, aanpassingen en het behandelen van schadegevallen, kunnen klanten onderhoudscontracten afsluiten om zo preventief de levensduur van hun gebouw te verlengen. Dat gebeurt steeds volgens de wensen van de klant en wordt volledig op maat uitgewerkt.”

“Bij Service & Onderhoud kunnen ook externe klanten terecht, die niet gebouwd hebben met Mathieu Gijbels”, vervolgt Stijn. “Zo ondersteunen wij diverse facility managers met meerdere vestigingen voor onderhoudswerken, kleine renovaties of een totale ontzorging qua service en onderhoud. We spelen steeds in op de vraag van de klant en stellen flexibele oplossingen voor. Daarin gaan wij zo ver als nodig.”

Download artikel
Deel dit artikel