Officieel kwaliteitslabel voor gendergelijkwaardigheid

Meer info

Officieel kwaliteitslabel

Kim Vaessen over Climatrix

Kim Vaessen groeide op in de wereld van sanitair en verwarming, met ouders die al veertig jaar hun eigen zaak runden. Het ondernemersbloed kruipt waar het niet gaan kan, en daarom startte Kim Vaessen zeven jaar geleden met Climatrix, haar eigen zaak, haar trots. “Het is een cliché, maar als je iets wilt, dan lukt het.”

“Werken in de zaak van mijn ouders, was een echte leerschool”, start Kim Vaessen. “Van logistiek tot product management en verkoop. Ik leerde er het klappen van de zweep. Via die weg ontdekte ik ook de opportuniteiten die nog lagen in de vloerverwarmingssector. Ik startte mijn eigen bedrijf, Climatrix, met HVAC-installateurs als rechtstreekse klant en veroverde mijn plek op de markt.”

“Iedereen weet ondertussen al wel wat vloerverwarming is, maar dat je ook je wanden en plafonds kunt verwarmen, is minder geweten”, gaat Kim Vaessen verder. “In zogenaamde klimaatplafonds kan je bovendien ook koeling voorzien. Door koud water in plaats van warm water door de buizen te jagen, koel je jouw ruimtes op een milieuvriendelijke en energiezuinige manier. Het vervelende lawaai dat een airco al eens maakt, hoef je er ook niet bij te nemen. Het comfort voor de eindklant is echt groot, steeds meer mensen zwichten voor deze manier van verwarmen en verkoelen.”

Het fijnste dat je als bedrijf kunt hebben, is mond-tot-mondreclame

Chaos in de bouw

Op zeven jaar tijd is Climatrix uitgegroeid tot een zeventienkoppig team. “We hebben echt een heel goed team, dat weet waarmee we bezig zijn”, vertelt Kim Vaessen duidelijk trots. “Een van onze grote troeven is zeker onze snelheid. De bouw is soms een chaotische sector met veel onvoorziene omstandigheden. We hebben hier altijd alles op voorraad liggen en zijn pijlsnel met legplannen en offertes. Op die manier vormen we het verlengde van de installateur.”

“Het fijnste dat je als bedrijf kunt hebben, is mond-tot-mondreclame. Ik krijg nu regelmatig telefoon van nieuwe klanten die via via van ons hebben gehoord. Het succes wordt ons wel gegund in de markt. Ik ben ervan overtuigd dat onze persoonlijke aanpak daar voor iets tussen zit”, glimlacht Kim Vaessen. “We hebben zeker nog groei voor ogen, maar dan wel op een gecontroleerde manier. Zodat onze klanten kunnen blijven rekenen op onze ondersteuning. Als zij in ons blijven geloven, geloof ik ook dat onze toekomst er goed uitziet.”

Download artikel
Deel dit artikel

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.