Mathieu Gijbels gaat voor €10.000 voor Een Hart voor Limburg met Solidaritea
De Voordenkers van bouwbedrijf Mathieu Gijbels organiseerden op vrijdag 27 november voor de negende keer een solidariteitsactie ten voordele van Een Hart voor Limburg.
Hun doel? Ze willen samen €10.000 inzamelen. Ze deden dit door een eigen thee, Solidaritea genaamd, op de markt te brengen. De thee is samengesteld en geblend door niemand minder dan Pieter Loridon, bekend van Café Couture uit Antwerpen, voormalig basketballer en televisiegezicht.
Naast de verkoop van zakjes thee werden er ook geschenkpakketten samengesteld met producten van Viva Scandinavia uit Pelt. In normale jaren gaan de medewerkers van Mathieu Gijbels in groep aan de slag om alles te verpakken en klaar te maken voor verkoop.
Dit jaar kon dit ,door corona, niet op de “normale” manier, maar ondanks deze uitdaging ging het bedrijf er volledig voor en paste ze het concept van “samen de handen uit te mouwen te steken” aan naar “coronaproof de handen uit de mouwen te steken”.
Op 27 november stonden er DIY (Do It Yourself) boxen klaar die de medewerkers konden ophalen om thuis, samen met hun bubbel, hun steentje bij te dragen en de thee zakjes te bestickeren en de pakketten te verpakken om ze klaar te maken voor de verkoop aan het grote publiek.
Collega’s voor kinderen
Jaarlijks roept Een Hart voor Limburg de Limburgse bedrijven op om in november mee te doen aan de Collega’s voor kinderen actie, vroeger gekend als ‘KeiSolidair’. Een actie georganiseerd door collega’s en met collega’s om geld in te zamelen voor de projecten die Een Hart voor Limburg ondersteunt ten voordele van kansarme kinderen in Limburg. Een actie die Mathieu Gijbels al 9 jaar een warm hart toedraagt.
“We moeten eerlijk zijn” begint Herman Verwimp, Marketing en HR-directeur bij Mathieu Gijbels. “2020 is geen mals jaar en zette ons ook voor “collega’s voor kinderen” voor een grote uitdaging, want de gebruikelijke, fijne teamactiviteit moesten we vergeten.
Positiviteit, wendbaarheid, veerkracht en het denken in mogelijkheden, en niet in moeilijkheden, zijn eigenschappen die we met onze Voordenkers ten allentijden willen uitdragen naar onze klanten én naar de rest van de maatschappij. Dat moest ook voor dit project kunnen. Daarom pasten we het project helemaal aan, waardoor we ook in deze moeilijke tijden voor niet minder dan €10.000 winst gaan. Want als loyale partner heeft Een Hart voor Limburg onze steun nu meer dan ooit nodig.”
Samen met een team voor €10.000
Om die €10.000 in te zamelen kwam Mathieu Gijbels met het idee om een eigen thee blend en geschenkpakketten te verkopen met de naam Solidaritea.
“Om zoveel mogelijk draagvlak te creëren en top kwaliteit te garanderen zijn we op zoek gegaan naar partners om mee samen te werken. Specialisten die kennis van zaken hebben in thee blenden, en een producent van prachtige bijhorende producten.” Vertelt Loriana Allegrezza, Marketing Manager bij Mathieu Gijbels.
Hiervoor schakelde ze de hulp in van Pieter Loridon, zaakvoerder van Café Couture in Antwerpen en voormalig basketballer en televisiegezicht. Hij zorgde dat Limburg nu ook gerepresenteerd wordt in een unieke thee blend.
“Toen Mathieu Gijbels mij vroeg om samen te werken aan Solidaritea, kon ik niet anders dan enthousiast zijn.” Vertelt Pieter Loridon. “Ze vroegen om een Limburgse thee blend samen te stellen. Daarvoor nam ik een mix van typisch Limburgs fruit. Zo vind je in Solidaritea appelen, peren en bosvruchten terug. Een gezonde en unieke fruitinfusie, Limburg in een teacup.”
Naast de verkoop van zakken thee, stelde Mathieu Gijbels samen met Viva scandinavia uit Pelt geschenkpakketten samen.
“Met deze pakketten willen we positiviteit en rustige momenten tot in de huiskamer brengen.” Vertelt Ethelle Weltjens, marketeer bij Mathieu Gijbels. “We hebben de pakketten zo samengesteld dat iedereen iets vindt wat bij hem of haar past, of je nu al jarenlang theedrinkt of er net mee wilt beginnen. Ook als Kerst- of eindejaarsgeschenk is zo’n pakket ideaal.”
Coronaproof de handen uit de mouwen
“Nadat het concept uitgewerkt was en we de juiste partners vonden, stond er ons nog een grote uitdaging te wachten.” Vertelt Ethelle Weltjens. “De zakken moesten nog bestickerd worden en pakketten ingepakt. Normaal zouden we dat zoals ieder jaar doen door alle collega’s te verzamelen in ons hoofdkantoor in Oudsbergen om daar gezamenlijk de handen uit de mouwen te steken, maar dit jaar was dat geen optie. Dan zijn we op het idee gekomen om DIY (Do It Yourself) boxen samen te stellen voor onze medewerkers. Deze konden ze vrijdag 27 november ophalen om thuis coronaproof de handen uit de mouwen te steken.
Daardoor kunnen we nu Solidaritea en de daar bijhorende geschenkpakketten aanbieden. Zonder onze Voordenkers was dat niet gelukt.” Sluit Ethelle Weltjens af.
De verkoop van Solidaritea draait ondertussen op volle toeren. Wie graag Mathieu Gijbels helpt om €10.000 in te zamelen voor Een Hart voor Limburg kan terecht op www.solidaritea.shop.
Over Collega’s voor kinderen
Collega’s voor kinderen, voorheen KeiSolidair, is een jaarlijks weerkerende solidariteitsactie, ten voordele van de projecten van Een Hart voor Limburg, waarin medewerkers van Limburgse bedrijven op een gestructureerde manier vorm geven aan hun sociaal engagement.
Dit door het vrijwillig investeren van expertise, menskracht, vrije tijd van de medewerkers, faciliteiten en netwerken in de lokale samenleving. Een Hart voor Limburg kan hen hierin verder stimuleren maar ook actief ondersteunen.